Wednesday, January 23, 2008

När hon var 19 år blev hon drottning. Vid 20 år var hon legend.



MARIE ANTOINETTE är en film som jag har sett ett antal gånger och den inspirerar mig varje gång. Jag älskar hur Sofia Coppola har arbetat med filmen. Det är en otrolig scenografi och kostym , dom har till och med filmat på Versailles slottet för att verkligen få en äkta känsla, dom har verkligen fångat 1700-talets Europa. Samtidigt blandar Coppola in musik från poppiga 1980-tals låtar i filmen så att filmen känns väldigt modern. Därför har jag införskaffat både filmen och soundtracket och jag älskar båda och en av mina favorit låtar är Hong Kong Garden (och jag skulle även vilja vara på denna fest).

2 comments:

Anonymous said...

åh, den vill jag se! har inte sett den.

du är i min grupp :D. tillsammans med hedwig o sara. och vi ska vara i den nya gallerian på götgatan, sjyst va?

och krya på dej, stackare.

puss

Anonymous said...

okej, vad bra. då kanske vi ses imorn. take care.