Thursday, January 17, 2008

And a voice told her when and where to act she said "Ive lost control again"



Jag är nyss hemkommen från biografen efter att ha sett CONTROL, det var en av dom bästa filmerna jag har sett! Allt i filmen var bra och för att inte tala om Sam Riley som spelar huvudrollen ian curtis sångare i Joy Division. Riley har lyckats fånga honom på precis allt, utseende, stil, rörelse, man tror faktiskt att det är Ian Curtis själv som står och står på scenen.
Filmen kändes lite lång ibland men det räddades av den heta Riley, också att nämna är att filmen är svartvit helt igenom. Det är både snyggt och det känns verkligt men också som en berättelse mer än en riktig händelse om en känd sångare som tog livet av sig vid 23 års ålder.
Jag tycker ni alla ska se filmen CONTROL för att uppleva den bra musiken, snygga människor i ett snyggt England. Eller att jag små ler när jag tänker på den.

And she turned around and took me by the hand and said "Ive lost control again"
And how I'll never know and why I understand
she said "Ive lost control again"
And she screamed out kicking on the side she said, "Ive lost Control again"
and she seized up on the floor I thought she'd die she said "Ive lost control"
shes lost control again
shes lost control
shes lost control again
shes lost control

1 comment:

Anonymous said...

Ja, troligen sa det ar