Tuesday, February 20, 2007

bokks & french music


nu är det modeveckan i new york skulle jätte gärna vilja vara där...men jag var där trots allt på jullovet den new york dosen kommer räcka ett tag iallafall.

idag var jag på kulturhuset i deras bibliotek jag lånade tre böcker: en shopping guide till paris, london och new york, en fakta fotobok (behöver lära mig grunderna) och till sist en bok om marc jacobs och hans historia ska bli kul att läsa.

nu nästa vecka är det möbel och design vecka, motsvarande mode veckan fast med möbler och design. på fredag kommer min moster till stockholm, hon är möbeldesigner och ska visa hennes lampa och så blir det lite dring och liknande.

har också börjat lyssna på Edith Piaf, jag älskar fransk musik det är så romatiskt jag blir glad av det och förstår varför jag gillar frankrike så mycket. börja lyssna nu!

No comments: